Forum > Om Spelstil > Återmatningstråden

Lord Marios avatar Lord Mario
P25 Inloggad
När ska ni fixa saker?

sittings avatar sitting
P25 Utloggad

Lord Mario:

När ska ni fixa saker?

Finns ju ett liv utanför spelstil, saker fixas väl när de orkar och har tid helt enkelt. Sidan fungerar ju ändå helt okej just nu.

Life will choke you slowly if you fear it!

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad

Lord Mario:

När ska ni fixa saker?

Det kommer att stå rätt så still ett tag framåt nu. Carl(Frasse) har nämligen inte tid med detta, därför har han hoppat av.
Från nu fram tills något händer kommer vi att leta upp någon som kan ersätta honom.

Så ligger det till.

ripped forevr seplsitl

P25 Inloggad
VA?
Varför hoppade han av?

KevAs avatar KevA
P21 Utloggad

Woopa:

Carl(Frasse) har nämligen inte tid med detta, därför har han hoppat av.

pussy monkey weed

Pontuss avatar Pontus
Utloggad
Lyckat.

madder sky

Chops avatar Chop
P22 Utloggad
<chop> det är över nu
<chop> men vi kommer ihåg en helt annan tid
<@Pontan> llol
<@Pontan> MEN JAG KOMMER IHÅG ALLA DAGAR MED DIG
<@Pontan> hör en kall kall vind som sveper förbi!!!!

jag kunde inte bry mig mindre

Marows avatar Marow
Utloggad
Regel 1. Ha ett bra samarbete.

http://animeviking.wordpress.com/

Pontuss avatar Pontus
Utloggad
De hade ett bra samarbete! Fras gjorde allt. Det funkade alldeles utmärkt.

Okej. Davve gjorde väl en del också.

madder sky

Lifesnoozers avatar Lifesnoozer
Medlem P25 Utloggad
Jag gör en del, fixar när jag har tid. Men finns sällan tid nu när semestern är slut. Därav "fixar" och inte bygger :3

Webbutvecklare, w00t. http://www.negerbollensdag.se ¯\_(ツ)_/¯

Davves avatar Davve
P26 Utloggad
Får nog förtydliga det här lite...

Carl har inte blankt stuckit och lämnat hela bygget brinnande, som man skulle kunna tro av Woopas inlägg. De mest kritiska buggarna ska han fixa när han får tid över (och där ingår alla de som ni och vi stör oss mest på), sedan får vi se längre fram hur det blir.

Han kommer förmodligen att vara en del, om än ganska mycket mindre, av det här i framtiden också, men det är för tidigt att uttala sig om.

Vad gäller "samarbetet" som ni diskuterar så har både jag och John bråkat väldigt mycket med koden också, på olika nivåer. Sen så vill jag inte förringa det som Emma, Alfred, Johan och Jimmy har gjort heller. Allt i ett sånt här projekt handlar inte bara om att programmera, även om programmering såklart är något som måste göras.

Marows avatar Marow
Utloggad
En sak jag aldrig fattat är när folk säger att de inte har tid. Jag menar, vad går tiden åt till? ^^' (inget illa menat såklart)
Jag själv har massvis med ledig tid, men å andra sidan är jag inte ute och hänger. Och skulle jag göra en hemsida som borde bli klar skulle jag lägga mer tid på den. Eller är det bara jag som är så?

http://animeviking.wordpress.com/

Rhovanions avatar Rhovanion
F32 Utloggad
Absolut inget ont mot alla ni som har arbetat med att koda denna sida och forum (jag fattar ju vilket jobb det är!), men varför inte bara använda sig av ett "forumpaket" som redan finns, är komplett och som garanterat fungerar - typ vBulletin, phpBB eller Invision Power etc? De är ju så anpassningsbara att man ändå kan få dem att "se ut som man vill" men utan alla dessa 'glitcher'.

Jag fattar ju att folk har liv, men det känns lite meningslöst att försöka vara aktiv på ett forum som inte publicerar det man skriver. Särskilt inte när man kanske har lagt ner en massa tid på att göra ett längre inlägg, som då försvinner i tomma intet.

///Anna

Davves avatar Davve
P26 Utloggad

Marow:

En sak jag aldrig fattat är när folk säger att de inte har tid. Jag menar, vad går tiden åt till? ^^' (inget illa menat såklart)
Jag själv har massvis med ledig tid, men å andra sidan är jag inte ute och hänger. Och skulle jag göra en hemsida som borde bli klar skulle jag lägga mer tid på den. Eller är det bara jag som är så?

Personligen har jag en hel del skolarbete att ta igen, eftersom jag råkade prioritera Spelstil lite för högt i våras... \:roll\:

Samtidigt som de nya kurserna rullar på då. Sen vill man ju gärna hinna umgås med vänner och familj, samtidigt som alla tusen vardagssaker ska göras.. saker tar tid, helt enkelt. \:\)

Spelstil i sig har tagit något helt sinnessjukt mycket tid bara för att nå hit. Vilket delvis kan förklaras med att ingen av oss hade erfarenhet av något liknande projekt, så allt vad gäller organisation och samordning har varit en enda lång trial-and-error.

Davves avatar Davve
P26 Utloggad

Rhovanion:

Absolut inget ont mot alla ni som har arbetat med att koda denna sida och forum (jag fattar ju vilket jobb det är!), men varför inte bara använda sig av ett "forumpaket" som redan finns, är komplett och som garanterat fungerar - typ vBulletin, phpBB eller Invision Power etc? De är ju så anpassningsbara att man ändå kan få dem att "se ut som man vill" men utan alla dessa 'glitcher'.

Jag fattar ju att folk har liv, men det känns lite meningslöst att försöka vara aktiv på ett forum som inte publicerar det man skriver. Särskilt inte när man kanske har lagt ner en massa tid på att göra ett längre inlägg, som då försvinner i tomma intet.

För det är ingen utmaning.

Allt är inte komplett, nej, och jag vill också få det där fixat så snart som möjligt. Men har inte folk tid så har de inte, även om det är tråkigt. \:\/

P25 Inloggad
Ni borde väntat med att göra det öppet!

Pontuss avatar Pontus
Utloggad
Äsch. Det hände mig en gång att inlägget försvann. Det kan jag leva med.

Och det borde ni också kunna.

madder sky

P25 Inloggad
Allt annat händer ju med. Det som är jobbigt.

Illusionists avatar Illusionist
Utloggad
Man kan inte få allt i livet men om jag lägger ner tid på att skriva ett längre inlägg så vill jag att det faktiskt publiceras också. Det är ändå ett forum. Jag är tydligen inte den enda som haft problemet.

Positiv kritik? Sidan SER fin ut.

Signatur

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad

Illusionist:

Om jag lägger ner tid på att skriva ett längre inlägg så vill jag att det faktiskt publiceras också.

Den buggen har högst prioritet, självklart. :)

ripped forevr seplsitl

Forum > Om Spelstil > Återmatningstråden