Forum > Nintendo > Nintendo Switch (aka NX)

Okamis avatar Okami
Utloggad
https://pbs.twimg.com/media/CvN3VKEVUAIlnwU.jpg

Så nu är äntligen Nintendos nya konsol uppvisad, alla ryktena stämde och det blev en hybrid.

Varsågod att diskutera, alla 3 personer som fortfarande skriver på spelstil!

「狼」

Redigerat av Okami
2016-10-20 16:57:08

Scottanis avatar Scottani
P20 Utloggad

Okami:

Varsågod att diskutera, alla 3 personer som fortfarande skriver på spelstil!

lol

Är tveksam över dess performance. Rolig idé dock!

How does it feel, to watch it burn buuurn buuuuuuuuuuuuuuuuurn?

Blazes avatar Blaze
Utloggad
"Ving"-kontrollerna ser obekväma och dåliga ut. Har svårt att se hur jag dra någon nytta av hybrid-aspekten då jag i princip bara spelar när jag är hemma, med undantag för långa tågresor (och då fungerar det lika bra med rent bärbara spel). Sedan fruktar jag att den bara kommer att ha ett fåtal intressanta spel precis som Wii U. Jag känner mig inte övertygad alls =/

VAR STARK SOM EN VIKING!! - Atian

Redigerat av Blaze
2016-10-20 17:46:58

Okamis avatar Okami
Utloggad

Blaze:

(och då fungerar det lika bra med rent bärbara spel)

Saken är väl att om ett år så är switch konsolen för rent bärbara spel, känns inte så troligt att de släpper en till bärbar konsol, som är dedikerat bärbar, när den här är bärbar.

「狼」

August Janses avatar August Janse
P23 Utloggad
Det sämsta med den är att den inte är bakåtkompatibel. Måste man ju köpa ett Wii U också. De kommer säkert inte ens bli billigare pga ingen som köpte från första början så ingen andrahandsförsäljning.

A capitalist is coming to exploit you~~

Haplos avatar Haplo
Utloggad
Verkar worst.

Runkis avatar Runki
22 Utloggad

Haplo:

Verkar worst.

Hur kan du säga något sånt!

Nenenenenenen?

Blarghs avatar Blargh
P23 Utloggad
Verkar sjukt b faktiskt.

Soon™

Runkis avatar Runki
22 Utloggad
Det enda som är B är Nintendos marknadsföring.

Nenenenenenen?

Okamis avatar Okami
Utloggad
Älskar bärbart, så gillar konceptet. Däremot ser den inte ut som något man spontant tar med sig varje dag på tåget/bussen etc, men kan vara trevlig på längre tågresor (där finns det ju elurtag för det mesta också), och för att slöspela hemma, i sängen etc.

「狼」

Dooplisss avatar Doopliss
P26 Inloggad
Insåg just att jag, sen jag köpte mitt Wii U på releasedagen, bara gillat typ 2 av de 15 spel jag köpt till konsolen (Smash 4, som jag mest kör hos vänner, och Hyrule Warriors). Need to see me some games innan Switch får någon hype från mig. Det faktum att man kan spela bärbart lär göra det lättare för mig dock, 90% av tiden kör jag 3DS över Wii U för jag inte orkar sitta framför TVn.

Maybe Doopliss isn't kicking ass, but he's taking names.

Redigerat av Doopliss
2016-10-23 20:12:56

Sebastians avatar Sebastian
P27 Utloggad
Oerhört ful tycker jag. Tagga underpresterande konsol rent tekniskt sett igen. Bästa är väl att gimmicken bara är att den är en hybrid, så jag kommer bara docka den, köra med pro controller, sedan aldrig göra annat. Typ.

Att den kommer få stöd av alla utvecklare som bara brytt sig om typ DS och 3DS är dock najs.

Portable gaming was intended for use while on the toilet. Fact.

August Janses avatar August Janse
P23 Utloggad
Det är ju ändå fett att alla bärbara spel kommer till TV nu. Typ Pokémon. Kanske börjar spela igen, eller nåt.

A capitalist is coming to exploit you~~

StarEriks avatar StarErik
P27 Utloggad
Tagga Layton på TV.

I'm not afraid of the piranha women.

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad

Sebastian:

Oerhört ful tycker jag. Tagga underpresterande konsol rent tekniskt sett igen. Bästa är väl att gimmicken bara är att den är en hybrid, så jag kommer bara docka den, köra med pro controller, sedan aldrig göra annat. Typ.

Att den kommer få stöd av alla utvecklare som bara brytt sig om typ DS och 3DS är dock najs.

Gör det något att den är svagare när det kommer till Nintendos spel? Liksom de kommer aldrig att få ett likadant tredjepartstöd som Sony och Microsoft för att ingen köper en Nintendo-konsol för de spelen. De har redan den konsolen.

Det man kan hoppas på är att den säljer tillräckligt bra för att man ska kunna få unika upplevelser till just den plattformen. Om Nintendo nu dessutom slagit ihop sitt stationära och bärbara utbud har man en potentiellt väldigt attraktiv plattform.

Det jag undrar är om de kommer göra den enklare att utveckla till och om man då skulle kunna få spel till den som finns till iOS eller Android? För då kan man ju även få dit äldre klassiker som Bioshock och GTA 3-trilogin. Att ha de spelen i bärbart format med en kontroll som inte suger skulle vara fantastiskt.

Alla snubbar, alla snubbar vill ju vara katt

P27 Utloggad
Jag vill ha snygga Nintendo-spel med någon form av AA i 1080p och 60fps, men det är väl för mycket begärt 2016.

KevAs avatar KevA
P22 Utloggad
tror att den största besvikelsen med wii u var att det inte fanns så många bra spel men nu har dom visat upp både nya zelda och mario (och mario kart!!!!!) till Switch så det är lugnt, köper på release.

pussy monkey weed

n!ns avatar n!n
P25 Utloggad
meh, tycker den verkar lite mer lovande än Wii U.

P27 Utloggad
Allt är mer lovande än Wii U.

Blarghs avatar Blargh
P23 Utloggad

KevA:

tror att den största besvikelsen med wii u var att det inte fanns så många bra spel men nu har dom visat upp både nya zelda och mario (och mario kart!!!!!) till Switch så det är lugnt, köper på release.

zelda kommer också på wii u
mario kart 8 finns redan på wii u vem bryr sig om boo
mario har inte varit bra sen galaxy

blir inte release köp
köper en nintendokonsol när prokontrollen är huvudkontrollen och INGEN ANNAN JÄVLA GIMMICK SKIT SOM INGEN KOMMER ANVÄNDA UTANFÖR JAPAN

Soon™

Redigerat av Blargh
2016-11-03 13:49:22

Forum > Nintendo > Nintendo Switch (aka NX)