Forum > Nintendo > Nintendos virtuella shoppar

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad

Marow:

Davve, jag kommer bara ha max 7 platser efter alla 20 spel...

Löjligt att det ska vara begränsat.
Ännu ett bevis på att Nintendo inte kan det här med digital distribution.

Alla snubbar, alla snubbar vill ju vara katt

Pontuss avatar Pontus
Utloggad
Håller på att ladda ner mina spel nu o:

Synd att jag inte har några som helst nostalgikänslor när det gäller NES-spel, bara. Kommer inte orka spela något av dem.

madder sky

KBs avatar KB
P24 Utloggad
Fast sen är ju vissa spel genuint bra.

Och Marow: va, har du 93 saker på din Home Menu? :SSSSS

b

Redigerat av KBajs
2011-09-01 15:08:19

Chims avatar Chim
P24 Utloggad
Fått hem alla mina spel nu. Riktigt najs!

Bästaste signaturen.

Lutgerions avatar Lutgerion
Moderator P23 Utloggad
Men men men... Hur gör man då?
eShop>Settings/Other>Account Activity>Zelda II: The Adventure of Link>Title Information>"Coming to Nintendo eShop".

På den övre skärmen står Ambassador Programme, men hittar ingenstans att ladda ner spelen!

if jag(kan.koda) {fungera == nu}

Chims avatar Chim
P24 Utloggad
Eshop - Settings - Downloaded Software.
Om jag minns rätt.

Bästaste signaturen.

Lutgerions avatar Lutgerion
Moderator P23 Utloggad
Hah, brydde mig inte ens om att titta där eftersom jag inte har laddat ner dem än. \:roll\:
Tack!

if jag(kan.koda) {fungera == nu}

Chims avatar Chim
P24 Utloggad

Lutgerion:

Hah, brydde mig inte ens om att titta där eftersom jag inte har laddat ner dem än. \:roll\:
Tack!

Läser man i nyheterna så står det. \;D

Bästaste signaturen.

Dororos avatar Dororo
F15 Utloggad

@Vicachu De som missade att registrera sig kan kontakta service@bergsala.se för en alternativ väg för att få tag på spelen.

dirr från bergsalas twitter asso, rätt kul
gissar på att man alltså inte behöver vara ambassador för att få spelen

Ain't no party like a Pyongyang party

KBs avatar KB
P24 Utloggad

Dororo:

@Vicachu De som missade att registrera sig kan kontakta service@bergsala.se för en alternativ väg för att få tag på spelen.

Antar att det är på det sättet de kollar om man är ambassador eller inte, man skickar de sitt serienummer eller friend code eller något, så ser de om man har varit online innan 12:e augusti.

test

b

Redigerat av KBajs
2011-09-01 17:36:35

Okamis avatar Okami
Inloggad

Dororo:

Det kan ju eventuellt vara så att de menar ifall man missade att gå in på eShop innan den 12 augusti så erbjuder de en extra chans. Så som att ge dem kvitto/serienummer/friendcode så kan de se på det att man är berättigad spelen. Något sådant står det iallafall på nintendo.co.uk

「狼」

Skógvurs avatar Skógvur
F24 Utloggad
Skaffat allt som var där nu. Krävdes inget krångel och ingen kontakt med Bergsala.

Við vissum alltaf að þetta myndi enda.

StarEriks avatar StarErik
P27 Utloggad
Du kanske redan hade loggat in en gång fast glömt.

Och DÄR var certifikatet och allt nedladdat.

Ge mig GBA nu, Nintendo.

I'm not afraid of the piranha women.

Marows avatar Marow
Utloggad

Seppälä:

Av någon mystiskt anledning fick jag mer utrymme i huvudmenyn efter att jag laddat ned spelen... den kanske utökas/minskar beroende på hur mycket saker man har? För nu har jag galet mycket plats över.

http://animeviking.wordpress.com/

Nymans avatar Nyman
P21 Utloggad
Det är inte inom en begränsad tid man måste ladda ner spelen, va?

Okamis avatar Okami
Inloggad

Nyman:

Det är inte inom en begränsad tid man måste ladda ner spelen, va?

Jag kan inte hitta någon info om ett stoppdatum. Men NES-spelen skall ju släppas till allmänheten senare, och eftersom Nintendo löst gratisdistributionen genom att låtsas att man redan har köpt spelet, och därmed laddar ned det på nytt, så kanske det inte kommer bli något stoppdatum. GBA-spelen kan det ju dock bli annorlunda med, eftersom Nintendo sagt att de inte har några planer på att släppa dem till allmänheten.

「狼」

Yoshis avatar Yoshi
P Utloggad
Nya e-shoppen till 3DS är rätt schysst tycker jag. Wii shop channel och Nintendo Channel fuserat till en enda, om man jämnför med hur det var på Wii.

Lite stökigt dock att de byter tema-listor varje vecka. Samtidigt kul och levande. Skulle vilja ha permanenta listor också så att man inte känner sig helt vilse varje gång man loggar in.

Ostbullens avatar Ostbullen
P23 Utloggad
Finns nog inget stoppdatum nä, spelen ligger under redan köpta spel så jag antar att de aldrig kommer att försvinna.

/)^3^(\

Yoshis avatar Yoshi
P Utloggad

Marow:

Seppälä:

Av någon mystiskt anledning fick jag mer utrymme i huvudmenyn efter att jag laddat ned spelen... den kanske utökas/minskar beroende på hur mycket saker man har? För nu har jag galet mycket plats över.

Jag hade en hypotes över det att den byggs ut allt eftersom man fyller menyn. Jag har inte fyllt min meny för att se om det stämmer. Men bra om det är så. :-)

Marows avatar Marow
Utloggad

Yoshi:

Jag hade en hypotes över det att den byggs ut allt eftersom man fyller menyn. Jag har inte fyllt min meny för att se om det stämmer. Men bra om det är så. :-)

GY? <3

http://animeviking.wordpress.com/

Forum > Nintendo > Nintendos virtuella shoppar