Forum > Nintendo > Ny expansion till 3DS?

Lutgerions avatar Lutgerion
Moderator P23 Utloggad
Är den där officiell? Herregud.

Vore bättre om de kunde fixa en spak under ABXY!

if jag(kan.koda) {fungera == nu}

Davves avatar Davve
P26 Utloggad
Tycker att de kunde skippat den andra analogspaken helt.

Bärbara fps klarar jag mig utan (förutom Metroid Prime 4 med styrningen från första/andra spelet som bara måste komma), och typ alla andra sorters spel går att spela med en spak.

Okamis avatar Okami
Inloggad
Ett spel som dock inte alls fungerar på 3DS som den är (för mig), är Metal Gear Solid 3D. Att styra kameran med a b x y är inte bra. dålig, platt, flimrande 3D i det spelet också...

Men, om priset för att få en till styrspak är den där, eller en omdesignad 3DS som man måste lägga ut ytterligare kanske 2000 på, så avstår jag mer än gärna. De bästa bärbara spelen behöver ändå ingen andra styrspak. De som behöver är oftast ändå bättre att spela hemma, på TVn.

「狼」

ankans avatar ankan
F26 Utloggad
Öh va. Va ful och knasig. Ser helt fel ut bara. Nejnejnej.

ankan.atommy.ankna.superninjaankan.ank.anki.anky

BeTres avatar BeTre
24 Utloggad
Asså dedär måste vara en prototyp eller något, tror knappast Nintendo kommer släppa dendär fula saken. Då kan de säga hej då till Nintendo 3DS.

Tequila? Tequila!

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad

BeTre:

Då kan de säga hej då till Nintendo 3DS.

Det är nog just det de gör. Det kommer nog ett helt nytt 3DS2 snart.

ripped forevr seplsitl

BeTres avatar BeTre
24 Utloggad
Fast iofs tillbehöret blir nog gratis när man köper spel eller eventuellt gör som när Wii silikonskydden kom (att man får regga sin enhet för att få) för de som redan köpt 3DS är ju core, och den extra spaken är ju till för att man ska kunna spela core spel på 3DS.
För på ett eller annat sätt måste ju Nintendo få ägare av 3DS att få detta tillbehör eftersom annars kommer de inte komma många spel som har den funktionen med två spakar.

Tequila? Tequila!

Okamis avatar Okami
Inloggad
Nu har Nintendo bekräftat att det är de som tillverkar den.

"We can confirm that Nintendo does plan to release the attachment but that any further announcements on the attachment will be made at some later time by Nintendo”

http://www.mcvuk.com/news/read/nintendo-confirms-3ds-joypad-add-on/084354?

「狼」

Redigerat av Okami
2011-09-08 01:58:17

Hesthests avatar Hesthest
26 Utloggad

ThunderDuck:

Hesthest:

Obeskrivligt ful och klumpig. Kan inte föreställa mig att Nintendo släpper en sådan.

Tyvärr så gör dom det...

Nej, det tror jag inte. Möjligtvis kommer de med en liknande grej, men den kommer inte se ut sådär.

Din mamma

ThunderDucks avatar ThunderDuck
Utloggad

Hesthest:

Nej, det tror jag inte. Möjligtvis kommer de med en liknande grej, men den kommer inte se ut sådär.

Dom ska ju presentera den om mindre än en vecka. Så jag tror på samma design.

Fast den där designen är ju helt jävla retard.. Aldrig att dom släpper den, då är dom bra dumma... Men man vet ju aldrig.

http://skillpoint.se/blogg/andreas-ljungstrom/ett-nintendo-i-gungning

That was a close one. you were almost a Jill sandwich!

Ostbullens avatar Ostbullen
P23 Utloggad

/)^3^(\

Lord Marios avatar Lord Mario
P25 Inloggad
Hemskt fult, men det ser bekvämt ut.

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad

Davvepavve:

Bärbara fps klarar jag mig utan (förutom Metroid Prime 4 med styrningen från första/andra spelet som bara måste komma), och typ alla andra sorters spel går att spela med en spak.

Analoga spaken fungerar ju till bra mycket mer än FPS.

Alla snubbar, alla snubbar vill ju vara katt

Davves avatar Davve
P26 Utloggad

Seppälä:

Davvepavve:

Analoga spaken fungerar ju till bra mycket mer än FPS.

Tror du missade tredje halvan av den där meningen. \;D

De flesta andra speltyper går att anpassa så att de kan spelas med bara en styrspak. Och som Okami skriver: "De bästa bärbara spelen behöver ändå ingen andra styrspak. De som behöver är oftast ändå bättre att spela hemma, på TVn." \:\)

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad
Ja, jo.
Men kameran hade varit så jävla mycket bättre i OoT om man hade haft en andra styrspak.

Nej, det är något de borde ha haft från början vilket jag även sa när 3DS visades.
Det handlar om att utveckla det bärbara spelet.
Men ja, 3DS känns mer som ännu än DS, vilket vissa t.o.m. tror, därför säljer den så dåligt.
(Det och inga spel)

Davves avatar Davve
P26 Utloggad

Seppälä:

Ja, jo.
Men kameran hade varit så jävla mycket bättre i OoT om man hade haft en andra styrspak.

Jag har inte haft några som helst problem med kameran. Fler knappar och spakar tar bort fokus från de viktiga knapparna och spakarna.

Och det skulle inte förvåna mig om det här tillbehöret bara är till för Monster Hunter-spelet (och något enstaka annat). Det är inte direkt så att man som Wii-ägare lider av att inte ha köpt en Wii Zapper, för att referera till ett annat onödigt tillbehör från Nintendo.

Redigerat av Davvepavve
2011-09-08 21:04:41

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad

Davvepavve:

Seppälä:

Ja, jo.

Jag har inte haft några som helst problem med kameran. Fler knappar och spakar tar bort fokus från de viktiga knapparna och spakarna.

Och det skulle inte förvåna mig om det här tillbehöret bara är till för Monster Hunter-spelet (och något enstaka annat). Det är inte direkt så att man som Wii-ägare lider av att inte ha köpt en Wii Zapper, för att referera till ett annat onödigt tillbehör från Nintendo.

Jag sätter ju definitivt som bra kamerakontroll som något viktigt.
En andra analog spak är rätt väg att gå med tanke på att 3D-spelen blir allt fler och då behövs det något att styra kameran med som faktiskt fungerar bra.

Många spekulerar dessutom i att det kommer en ny version som har en analog spak och då kommer det här tillbehöret att behövas.

Okamis avatar Okami
Inloggad

Seppälä:

Ja, jo.

Det hade kunnat bli bättre. Men å andra sidan så finns det spel med kamera som inte kan styras, som är bra mycket bättre än OoTs. Den är ju inget vidare i dagens läge, och det är verkligen synd att de inte lade lite tid på att förbättra den. En bieffekt av den är ju till och med att när något befinner sig bakom "kameran" så trycks den närmare Link, vilket resulterar i att 3Dn blir platt. Bästa exemplet på det är när man spelar Zeldas lullaby för att komma in i Zoras domain. Ser inget vidare ut.

Men jag vet inte. Jag tycker faktiskt att siktet med touch-skärmen i Metrod Prime Hunters är riktigt bra, precisare än vad någon styrspak kan ge. Men det kanske är bara jag.

「狼」

Redigerat av Okami
2011-09-08 21:21:51

LillMikels avatar LillMikel
P23 Utloggad
Känns ungefär som WiiMotion+, det borde helt enkelt funnits en andra spak från början.

3D2S? (3D, dual sliders)

Tidigare "känd" som Miicke.

Forum > Nintendo > Ny expansion till 3DS?