Forum > Nintendo > Xenoblade Chronicles

mystemos avatar mystemo
P30 Utloggad
Xenoblade Chronicles är ett JRPG från Monolith Soft (som bland annat skapat Xenosaga serien och Disaster: Day of Crisis).

Spelet släpptes här i Europa förra veckan och har än så länge fått mycket bra betyg i de flesta recensioner jag läst. Själv har jag bara hunnit spela ett par timmar än så länge men spelet verkar definitivt hålla Monoliths höga standard.

The lone man who gave his soul to gaming.

Cresss avatar Cress
P30 Utloggad
spelet äger hårt ;D
inte haft såhär kul med ett JRPG sedan symphonia 1.
håller på nu med att göra sidequests.
känner på mig att detta spel kommer bli ett sånt som kommer bli skit svår att hitta i affärer senare.

Sakura Haruno My Waifu 4 Ever! <3

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad
Det är grymt.
Inget JRPG har lyckats fånga mig sedan Tales of Vesperia.

Alla snubbar, alla snubbar vill ju vara katt

Ekis avatar Eki
P25 Utloggad
Är precis i början av Sword Valley, och det är grymt. Har såklart saker jag inte gillar med spelet, men de är mest småsaker.

Tror jag ska göra lite sidouppdrag nu eller nåt.

Har mest spelat som Shulk, såklart, men jag har faktiskt spelat lite som Melia på sista tiden och det är rätt skoj. Tyvärr vet inte AIn riktigt hur Shulk ska spelas tyvärr, och spelet är mest gjort för att man ska spela som just honom, (och för den delen att han ska vara bland de tre man har aktiva). (Till exempel när man ser framtiden - om man inte spelar som Shulk måste man "varna" honom för att han till exempel ska använda skölden på lagkamraterna.)

RIP signaturer

Marows avatar Marow
Utloggad
Jag hade velat ha fyra karaktärer i laget, för annars kommer min laguppsättningen inte att ändras. <_>'

http://animeviking.wordpress.com/

Cresss avatar Cress
P30 Utloggad
Det är inte bara Shulk som datorn inte kan köra bra med Dundan häller.
har nästan klarat alla Quest nu i Colony 9. ska köra igenom storyn så jag låser upp fler.
är typ på level 50 nu, ska försöka få skillen så jag kan bära heavy armor.

Redigerat av Cress
2011-08-30 23:19:08

Ekis avatar Eki
P25 Utloggad
Du kan använda skill links från Reyn om du lätt vill ha Heavy armor på några karaktärer som har rätt sorts badge-grej på Reyn tillräckligt långt uppe i trädet.

RIP signaturer

Cresss avatar Cress
P30 Utloggad

IAmEki:

Du kan använda skill links från Reyn om du lätt vill ha Heavy armor på några karaktärer som har rätt sorts badge-grej på Reyn tillräckligt långt uppe i trädet.

redan gjort det \:P
försöker nu låsa upp allas skilltrees. \:\)

Ekis avatar Eki
P25 Utloggad
Har bara hittat ett nytt träd, och kanske ett till (vars uppdrag jag inte klarat).

RIP signaturer

Ekis avatar Eki
P25 Utloggad
Gick vidare i Sword Valley idag och hittade ett hemligt ställe som hette Monado Wound, alltså där Dunban använde Monado sista gången för att stoppa Mechonsnubbarna, ett år tidigare \:D

Rätt coolt!

RIP signaturer

Cresss avatar Cress
P30 Utloggad
Har oxå kommit till swordvalley nu. Men innan jag går vidare så ska jag nog bygga upp Colony 6 till level 3 och skapa starkare gems så mina karaktärer blir overpowered.

KBs avatar KB
P24 Utloggad
Tja, är på level 34 i Makna Forest och jag har har lite problem med ATT CHANGEA FUTUREN, kan aldrig komma undan de eftersom jag aldrig lyckas Toppla fienderna, och om jag gör det så kommer en ny så fort de reser sig. Eller måste man ta de flesta slagen och bara höja defense/ändra aggro? För det går nästan aldrig att höja defense på något sätt. \:\(

b

Redigerat av KBajs
2011-09-03 15:37:57

Kanelbulles avatar Kanelbulle
116 Utloggad
Jag bokade spelet långt i förväg. Men har bara spelat det i ca 55 minuter. Medan min syster, som inte hade en aning om vad det var för spel, älskar det och har spelat i snart 6-7 timmar tror jag.

電波人間のRPG4ザギャラクシー

Cresss avatar Cress
P30 Utloggad

KBajs:

Tja, är på level 34 i Makna Forest och jag har har lite problem med ATT CHANGEA FUTUREN, kan aldrig komma undan de eftersom jag aldrig lyckas Toppla fienderna, och om jag gör det så kommer en ny så fort de reser sig. Eller måste man ta de flesta slagen och bara höja defense/ändra aggro? För det går nästan aldrig att höja defense på något sätt. \:\(

Vissa fiender är imuna mot topple. bästa är att höja ens agility med gems så fienderna missar en ofta, sen oxå att ha mycket ether defence så deras magi attacker tar mindre.
jag var på level 40 på makna forest med bra armor och gems och hade inga problem :roll:

har typ spelat mitt i 84 timmar nu.

Redigerat av Cress
2011-09-03 16:59:55

Ekis avatar Eki
P25 Utloggad

KBajs:

Om texten är vit kan du använda skölden, förutsatt att dess nivå är minst lika med attackens (attackens nivå är det romerska talet). Om texten är röd kan du använda lite olika saker, saker som ökar din chans att undvika attacker till exempel. Om texten är blå vet jag inte vad man kan göra för att undvika attacken, men om Carla är i mitt lag så brukar jag sätta en damage immunity på den jag tror kommer träffas. Man kommer inte undan knockback och så, men man minskar skadan iallafall. Med tiden får du fler sätt att stoppa framtiden, ju fler saker karaktärerna lär sig. Långt senare kan du även lära dig en sak som skjuter upp framtiden några sekunder.

Även chain attacks är bra, då hinner du toppla och ibland dazea, om du har rätt karaktärer. Även chain attacks blir lättare att skaffa senare.

Lyckades göra en chain attack som fyllde upp hela min mätare igen :3

RIP signaturer

Kanelbulles avatar Kanelbulle
116 Utloggad
Min syster är på Lvl 20 och har spelat i 8:32.
Jag är i Lvl 4 och har spelat i 58 minuter.

電波人間のRPG4ザギャラクシー

KBs avatar KB
P24 Utloggad

IAmEki:

KBajs:

Om texten är vit kan du använda skölden, förutsatt att dess nivå är minst lika med attackens (attackens nivå är det romerska talet). Om texten är röd kan du använda lite olika saker, saker som ökar din chans att undvika attacker till exempel. Om texten är blå vet jag inte vad man kan göra för att undvika attacken, men om Carla är i mitt lag så brukar jag sätta en damage immunity på den jag tror kommer träffas. Man kommer inte undan knockback och så, men man minskar skadan iallafall. Med tiden får du fler sätt att stoppa framtiden, ju fler saker karaktärerna lär sig. Långt senare kan du även lära dig en sak som skjuter upp framtiden några sekunder.

Även chain attacks är bra, då hinner du toppla och ibland dazea, om du har rätt karaktärer. Även chain attacks blir lättare att skaffa senare.

Lyckades göra en chain attack som fyllde upp hela min mätare igen :3

Så neutraliseras Talent (vita) attacker helt med Shield? Och kan fiender missa med Physical Arts (röda) om man har tillräckligt hög Agility? Funkar inte det med Ether (blåa) då också? Och om man får en vision tag-sak, kan man "Warna" vilken lagmedlem som helst då?
Ledsen för 100 frågor, men jag har inte råkat ut för en så länge jag spelat idag så jag har inte kunnat testa. :s

b

Redigerat av KBajs
2011-09-03 17:46:31

Ekis avatar Eki
P25 Utloggad

KBajs:

Så neutraliseras Talent (vita) attacker helt med Shield? Och kan fiender missa med Physical Arts (röda) om man har tillräckligt hög Agility? Funkar inte det med Ether (blåa) då också? Och om man får en vision tag-sak, kan man "Warna" vilken lagmedlem som helst då?
Ledsen för 100 frågor, men jag har inte råkat ut för en så länge jag spelat idag så jag har inte kunnat testa. :s

Skadan reduceras till 1, ja, tror inte det, ja.

I en av menyerna kan du läsa om alla tutorials, det är rätt bra att ha.

RIP signaturer

KBs avatar KB
P24 Utloggad

IAmEki:

KBajs:

Skadan reduceras till 1, ja, tror inte det, ja.

I en av menyerna kan du läsa om alla tutorials, det är rätt bra att ha.

Aha, tack. Vet att det finns tutorials, men jag ville bara ha lite bekräftelser. :s

b

Cresss avatar Cress
P30 Utloggad

Redigerat av Cress
2011-09-06 20:19:41

Forum > Nintendo > Xenoblade Chronicles