Forum > Multi > Street Fighter

Runkis avatar Runki
22 Utloggad

kAPo:

Runki:

Låt oss se här.... standing light punch > crouching medium kick > 214 medium kick

Titta, jag kan!

eller så här:

valfri kombination av slag/sparkar/special/exmoves/ultis tills du vinner :3

Med alla karaktärer? Niiiice.

Nenenenenenen?

Dooplisss avatar Doopliss
P26 Utloggad

Freaky:

Doopliss kan nu fixa HI.

Nu får du göra det själv *Trollface*

Runki:

214

QCB heter det >:

Maybe Doopliss isn't kicking ass, but he's taking names.

Redigerat av Doopliss
2011-08-14 23:27:20

ThunderDucks avatar ThunderDuck
Utloggad
Har precis börjat att spela Super Street Fighter 4. Har inte spelet SF tidigare.

Antar att det är Arcade som jag ska börja med ifall jag vill lära mig?

När jag kör Arcade så står det hela tiden "Press P2 to Start", och det är riktigt irriterande. Går det att få bort? Jag har nämligen bara en kontroll.

P26 Utloggad
Går inte att ta bort, nej. Om du blir störd av det så fokuserar du inte tillräckligt mycket på själva matchen \:P

Om du vill lära dig spela, nöt i training mode, läs på online, och få spö av bättre spelare. Att köra mot AIn hjälper inte så mycket.

Utloggad

Doopliss:

Går inte att ta bort, nej. Om du blir störd av det så fokuserar du inte tillräckligt mycket på själva matchen \:P

Om du vill lära dig spela, nöt i training mode, läs på online, och få spö av bättre spelare. Att köra mot AIn hjälper inte så mycket.

Det är mest när man inte spelar som jag stör mig på det.

Har kört både arcade och training.
Men jag lyckas inte få in min "special" med Ryu. Det är samma moves som för Hadoken, fast man ska göra spakmanövren 2 gånger (Om jag har förstått det rätt). Men då hoppar han bara rakt upp i luften \:\(

P26 Utloggad
Då är det för att du drar upp spaken för mycket. Du behöver inte göra hela rörelsen när du gör en super, du behöver bara trycka "Ner, snett ner/fram, sen gör du hadokenrörelsen". Du kan skippa första "fram"-riktningen.

Denna är bra att läsa. Kanske blir lite mycket i början, men hang in there så ska du se att det kommer gå bättre: http://shoryuken.com/forum/index.php?threads/srk-newbie-saikyo-dojo-execution-guide-read-me.102691/

Redigerat av Doopliss
2011-09-06 15:07:36

Utloggad

Doopliss:

Då är det för att du drar upp spaken för mycket. Du behöver inte göra hela rörelsen när du gör en super, du behöver bara trycka "Ner, snett ner/fram, sen gör du hadokenrörelsen". Du kan skippa första "fram"-riktningen.

Denna är bra att läsa. Kanske blir lite mycket i början, men hang in there så ska du se att det kommer gå bättre: http://shoryuken.com/forum/index.php?threads/srk-newbie-saikyo-dojo-execution-guide-read-me.102691/

Jag lyckades tack vara ditt tips \:\)

Ni som kör lite seriöst men utan arkadsticka. Använder ni styrspaken eller d-paden?

P26 Utloggad
Jag kör styrspaken iaf.

Jeffs avatar Jeff
Utloggad
Bra spel, helt enkelt \:\)

Scottanis avatar Scottani
P19 Utloggad
Jag är sveriges bästa Hakan spelare på xbox \:D (Enligt BP-leaderboards :3)

How does it feel, to watch it burn buuurn buuuuuuuuuuuuuuuuurn?

P26 Utloggad
Hur mycket BP har du då?

Scottanis avatar Scottani
P19 Utloggad
3k efter 2 och en halv dag, heh.
47nde plats i Europa eller nåt :3

How does it feel, to watch it burn buuurn buuuuuuuuuuuuuuuuurn?

oddys avatar oddy
P25 Utloggad

ThunderDuck:

Ni som kör lite seriöst men utan arkadsticka. Använder ni styrspaken eller d-paden?

När jag använde pad så körde jag med styrspaken. Mestadels för att den satt bekvämare än styrkorset.

P26 Utloggad

ny CV!

Yulias avatar Yulia
F22 Utloggad

För varje dag som går blir jag svagare min vän

P26 Utloggad
De verkar ha mycket strul med sina jiggle physics, speciellt på Chun. Här är ett annat exempel på hur den buggade tidigare i spelets livscykel: https://www.youtube.com/watch?v=jy-CWx3MhKA#t=10m58s

Forum > Multi > Street Fighter