Forum > Multi > Resident Evil

Bör Capcom starta om serien för att spelet fortfarande ska kännas färskt?

Ja

0%
Nej

0%
Ja (mer survival horror tack, skräckbetonat)

100%
Nej (jag gillar hur den är nu, action-orienterad)

0%

Antal röster: 4

Logga in för att rösta
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/Resident_Evil_logo.png

Här tänkte jag att vi diskuterar allt som har med spelserien Resident Evil att göra..

Detta kommer att fungera dels som en informationstråd, med lite kort om huvud-seriens story, men också som en tråd där man postar rykten, nyheter och filmklipp på nya och släppta spel! Även walkthroughs och dylikt postas här!

Bara det gäller Resident Evil är ingenting ointressant!

Vill ni har mer information än det jag postat här i huvudinlägget så får ni klicka på någon utav länkarna längst ner i inlägget! Rekommenderar STARKT att ni kollar in Resident Evil Wiki!

STORY
Spelen delar story men dom är ändå olika på många sätt.

Resident Evil
I det här första spelet får du ta kontroll över antingen Chris Redfield eller Jill Valentine.

Det handlar om en elitstyrka vid namn S.T.A.R.S. med en grupp (Bravo Team) som ska undersöka några brutala mord i Arklay Mountains utanför Raccoon City. Men något har gått snett så Alpha Team sätts in och får undersöka vad som har hänt med Bravo Team. Väl på plats attackeras dom av hundar och tvingas ta skydd i en till synes öde herrgård som visar sig vara full av olika slags monster.

Resident Evil 2
Det här är det andra spelet i serien och nu får du spela som antingen Leon S. Kennedy eller Claire Redfield. Handlingen i det här spelet utspelar sig i staden Raccoon City, utanför Arklay Mountains, som har blivit invaderad av zombies, som flytt ifrån herrgården i första spelet. Man ska alltså ta reda på vad som har hänt och varför.

Resident Evil 3: Nemesis
Resident Evil 3: Nemesis utspelar sig i samma tidslinje i staden Raccoon City som tidigare. Man spelar den här gången som Jill Valentine som fortfarande är kvar i Raccoon City efter att hela staden blivit infekterad med viruset som har orsakat alla zombies, och målet är att ta sig ut ur staden.

Resident Evil: Code Veronica
Spelet utspelar sig den 27:e December, 1998, tre månader efter händelserna i Resident Evil 2 och Resident Evil 3: Nemesis.

Det har alltså bara gått tre månader sedan totalförstörelsen av Raccoon City och Claire Redfield är nu på jakt efter sin försvunne bror, Chris. Hennes sökande tar henne till en anläggning i Paris ute på en ö, som ägs utav företaget Umbrella. Väl där upptäcks hon och bemöts med hårt motstånd av ett gäng soldater. Claire lyckas dock fly undan soldaterna men står nu inför ett större problem, nämligen att hitta sin bror och ta sig från ön, helskinnad.

Resident Evil 4
I det fjärde spelet spelar man som Leon S. Kennedy som fått i uppdrag att resa till ett spanskspråkigt land för att rädda den amerikanska presidentens dotter som blivit kidnappad av en skum sekt. Det visar sig att denna sekt har saker och ting gemensamt med det virus som orsakade alla zombies i tidigare spel. I det här spelet är det dock en parasit som tar över människornas sinnen.

Resident Evil: Revelations
Spelet utspelar sig år 2005, efter skapandet av BSAA, (en counter-terrorist grupp som Chris Redfield och Jill Valentine har skapat tillsammans) år 2005, mellan händelserna i Resident Evil 4 och 5.
Jill och hennes nya partner, Parker Luciani har fått i uppdrag att söka efter Chris och hans nya partner, Jessica, som sägs ha försvunnit under ett uppdrag på ett skepp.

Resident Evil 5
Spelet utspelar sig år 2009, sex år efter ödeläggningen av Umbrella Corporation. Chris Redfield, sedan tidigare medlem av "Bioterrorism Security Assessment" alliancen har fått i uppdrag att undersöka eventuell smuggling av bio-organiska vapen i Afrika.

När han anländer i Kijuju zonen så möts han av sin partner, Sheva Alomar, också medlem i BSAA. Tillsammans försöker dom möta upp med BSAA's Alpha Team som försöker stoppa en misstänkt B.O.W smugglare vid namn Ricardo Irving. Situationen ändras dock snabbt i och med att deras kontaktperson avrättas. Chris Redfield och Sheva Alomar får nu tampas med mängder av Las Plagas infekterade "Majini's".

SPEL I HUVUDSERIEN

Resident Evil 0
  Resident Evil (Remake)
  Resident Evil 2
  Resident Evil 3: Nemesis
  Resident Evil: Code Veronica (Revival Selection)
  Resident Evil 4 (Revival Selection)
  Resident Evil: Revelations
  Resident Evil 5
  Resident Evil 6

Spin-off's

Resident Evil Outbreak
  Resident Evil Outbreak File 2
  Resident Evil Survivor
  Resident Evil Survivor 2 Code: Veronica
  Resident Evil: Dead Aim
  Resident Evil: The Umbrella Chronicles
  Resident Evil: The Darkside Chronicles
  Resident Evil: Pachislot
  Resident Evil: Deadly Silence
  Resident Evil: Gaiden
  Resident Evil Portable
  Resident Evil: The Mercenaries 3D
  Resident Evil: Operation Raccoon City

Hemsidor

http://residentevil.wikia.com/Resident_Evil_Wiki
  http://projectumbrella.net/
  http://capcom.com/residentevil

Regler i tåden.
- I min tråd är dubbelpostning tillåten, men endast om det har gått mer än 1 dag mellan förra posten och din nuvarande.

That was a close one. you were almost a Jill sandwich!

Redigerat av ZombieHorror666
2013-05-31 22:50:45

Oj oj vilken fin tråd!! Personligen så gillar jag tvåan mest, dels för att det var det första spelet jag spelade i serien... lulz.. Men också för att jag tycker att det är det spel som har absolut bäst story och känsla. Som grädde på moset så har det ett mästerligt soundtrack och två underbara karaktärer!

Hittade lite nytt gameplay på nya Revelations också! Ser fan rätt bra ut!

Här är dom sista minutrarna..

2011-08-18 05:26:21

Nashis avatar Nashi
P26 Utloggad
Den som röstar på RE4 eller RE5 känner inte jag längre. :cool: \:cool\:

Nashi:

Den som röstar på RE4 eller RE5 känner inte jag längre. :cool: \:cool\:

Haha samma här, dom får ha en för jävla bra övertalningsförmåga om dom ska kunna få mig att gilla dom spelen. Resicod Warfare!

Vad tror du om klippen jag länka då?

2011-08-18 05:35:17

Nashis avatar Nashi
P26 Utloggad
Sen så har du glömt massor av director's cut också. Så finns ju bra mycket fler spel än de där. \:P

och Deadly silence är ju egentligen ingen spin off, det är ju en remake.

Första filmen har jag sett förut. Men skaffar jag mig en 3DS, vilket jag förmodligen gör då den kommer sjunka i pris extremt mycket. Så köper jag det. \:P

"STORY: Spelen delar story, men dom är ändå olika på många sätt"

DJUP STORY BRAH!

Redigerat av Nashi
2011-08-18 05:47:28

Nashi:

Sen så har du glömt massor av director's cut också. Så finns ju bra mycket fler spel än de där. \:P

och Deadly silence är ju egentligen ingen spin off, det är ju en remake.

Njaa alltså, Directors cut på Resident evil 1 har nytt soundtrack. Och det är allt typ. Det finns ett läge där man kan ställa in så att items ändras, men storyn är fortfarande den samma så man brukar inte räkna dom som enskilda spel.

Det gäller ocksÃ¥ Deadly Silence, inget nytt i storyn förutom nytt gamemode och ändring av items. Skillnaden som gör RE:Remake till Gamecube till ett eget spel är att det faktiskt är till viss del ny story, nya rum och shiet.. :)

Nashi:

sjunka i pris extremt mycket. Så köper jag det. \:P

Vafan, den är ju redan nere i 1000 spänn! Från 2500 till 1000 är ju sjuk jävla drop!

Nashis avatar Nashi
P26 Utloggad
Well, inte fan visste jag att priset redan hade sjunkit på 3DS. Trodde det skulle bli senare. Får väl införskaffa mig en sådan liten apparat i oktober eller något.

Fast, det finns ju fler director's cut än bara till RE? Finns väl till 2.an och 3.an också?

Nashi:

DJUP STORY BRAH!

Storyn är ju något innåt helvete djup. Det där är i första inlägget är ju bara övergripande om vad varje spel handlar om, och vill man veta mer så kan man gå in på Wikin jag länka till annars blir första inlägget en fucking bok! \:P

Nashi:

Fast, det finns ju fler director's cut än bara till RE? Finns väl till 2.an och 3.an också?

Japp finns ett par olika utgåvor av spelen.

Director's Cut
Dual Shock Version

typ. Men det är bara lite extra grejer i form av gamemodes och sånt som inte påverkar storyn.

2011-08-18 05:53:09

Davves avatar Davve
P26 Utloggad

ZombieHorror666:

Hittade lite nytt gameplay på nya Revelations också! Ser fan rätt bra ut!

Låter väldigt bra med! \:\)

När dyker det upp i butik?

Nashis avatar Nashi
P26 Utloggad

ZombieHorror666:

Nashi:

DJUP STORY BRAH!

Storyn är ju något innåt helvete djup. Det där är i första inlägget är ju bara övergripande om vad varje spel handlar om, och vill man veta mer så kan man gå in på Wikin jag länka till annars blir första inlägget en fucking bok! \:P

Vet jag väl? Roflade bara åt inlägget. : E

Davvepavve, någon gång 2011 är det enda jag kan hitta. Så antar att det kommer lagom till tomten.

Redigerat av Nashi
2011-08-18 05:54:59

Nashi:

Vet jag väl? Roflade bara åt inlägget. : E

\;\)

Nashi:

Davvepavve, någon gång 2011 är det enda jag kan hitta. Så antar att det kommer lagom till tomten.

Ingen vet ju något datum än, men resident evil wikin tror tidigt 2012.

http://residentevil.wikia.com/Resident_Evil:_Revelations

Nashis avatar Nashi
P26 Utloggad
Eyyyyy Zombie. Köp dirr! http://www.webhallen.com/spel/nintendo_wii/63666-resident_evil-the_umbrella_chronicles

Vi har ju bara kört igenom Darkside Chronicles!

Redigerat av Nashi
2011-08-18 05:58:42

Nashi:

Fast, det finns ju fler director's cut än bara till RE?

Som sagt, japp det gör det.. Men här är exempelvis lite versioner på 1:an.. Finns en del, men blir ju inte nya spel bara för det. Remaken är det enda.

Resident Evil (PS)

Resident Evil: Director's Cut (PS)
(various enemy and item locations, Resident Evil 2 Demo, Easy mode)

Resident Evil: Director's Cut: DualShock Version (PS)
(The Directors Cut changes, dubbed intro (Japanese version), gameplay footage of Resident Evil"1.5")

Resident Evil (PC)
(Full-colour opening, better graphics, New weapons, New costumes)

Resident Evil (SEGA Saturn)
(Battle Game minigame, new costumes, new enemies)

Resident Evil (REmake)(GC)

Resident Evil: Deadly Silence (DS)
("classic mode" (original), "rebirth mode" (REmake), Touch-screen enhancements, More enemies (Rebirth), More puzzles (Rebirth), 180 degree turn (both), First Person "Knife Battle" (Rebirth), Co-op mode (Rebirth))

Resident Evil Archives (WII)

Nashi:

Eyyyyy Zombie. Köp dirr! http://www.webhallen.com/spel/nintendo_wii/63666-resident_evil-the_umbrella_chronicles

Vi har ju bara kört igenom Darkside Chronicles!

PÃ¥ g, men vill hat billigt! :lol:

2011-08-18 06:04:29

Nashis avatar Nashi
P26 Utloggad
Blir lite ledsen när jag redan nu vet att RE4 eller RE5 kommer få flest röster. : (((

RE: Operation Raccon City kommer införskaffas :cool:
\:cool\:

Nashi:

Blir lite ledsen när jag redan nu vet att RE4 eller RE5 kommer få flest röster. : (((

Mja, tråkigt men sant.. Men alla kan inte vara true, några måste tyvärr gilla Resicod Warfare..

Nashi:

RE: Operation Raccon City kommer införskaffas :cool:

Mja vetti fan alltså, kommer ju köpa det, men fråga är om det blir bra.. Tur att det är en spinn-off och inte ett spel i huvudserien! :/

Nashis avatar Nashi
P26 Utloggad
Vi får ta och gibba Operation Raccon City online. :cool: \:cool\:

Nashi:

Vi får ta och gibba Operation Raccon City online. :cool: \:cool\:

Japp det lär ju bli ett par timmar i det!

En ny CGI trailer + gameplay på Revelations för er som missat!

2011-08-18 06:31:33

Nashis avatar Nashi
P26 Utloggad
Geeeee miiiiiiiiiiiig.

Verkar äckligt svårt att sikta dock.

Nashi:

Verkar äckligt svårt att sikta dock.

Mja fy fan, eller så blir det as bra.. Bara jag som tycker det ser halvfärdigt ut (vid hundarna typ)...

Forum > Multi > Resident Evil