Forum > Microsoft > Xbox One

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=449403

This has been traveling around the internet while linking back to a GAF post in the off topic forum that links to a blog, and the article titles seem to be bad, so I figured we might as well move it over here before someone posts it through a fifth hand source.

Note/Glossary: If some of the acronyms don't make sense, RTW = release to web, RTM = release to manufacturing, RC = release candidate, 3G = third generation, and we think PU = product update given that Windows 8 has one well after its release.

An interesting timeline from MS Nerd, who is typically pretty good with the Microsoft Leaks

Looks like we can expect Tango 1 around January (which sounds about right based on rumors, and hopefully means Tango will be talked about at Nokia World) and Tango 2 around March (in line with NoDo release last year).

Some of the Xbox stuff is pretty interesting too, points towards a full up Xbox SDK and App Store, next Xbox announce at 2013 and release around Build (September) 2013. Can't figure out what the other stuff means, but looks like a next gen Kinect and such
.

ES 2012
Win8 + WinStore beta
<ONM> CTP
Tango1 launch

MWC 2012
Tango2 SDK

MIX 2012
Win8 RC
<ONM> beta
Tango2 launch + Apollo announce
Kinect commercial SDK

E3 2012
Xbox SDK, 3G Kinect games announce
Apollo SDK
Win8 RTM

Aug 2012
Win8, <ONM>, WP8, Xbox Store launch

Build 2012
XAML+XDE platform
Win8 PU DP
<OSN> announce

CES 2013
Win8 PU Beta

MWC 2013
Apollo+1 teaser

MIX 2013
HTML platform (IE11)
Win8 PU RC
<OSN> Beta
Apollo+1 SDK

E3 2013
Xbox”loop” announce
Win8 PU RTM

Build 2013
Win9 DP
<OSN> RTM
Xbox”loop” launch

CES 2014
Win9 Beta

MWC 2014
WPN teaser

MIX 2014
Win9 RC
WPN SDK
Kinect SDK update

E3 2014
Kinect HP2 announce
Xbox PU announce

Build 2014
Win9 RTM (IE12)
Win9M RTM
<OSN+1> CTP
Xbox PU preview

Nov 2014
Win9, Win9M, Kinect HP2 launch
Xbox PU RTW

Alla snubbar, alla snubbar vill ju vara katt

Redigerat av Seppälä
2013-05-24 19:34:00

Davves avatar Davve
P26 Utloggad
Verkar faktiskt helt rimligt, skulle inte alls förvåna mig om det stämmer.
Tyvärr säger det väl inte så mycket om konsolen i sig. \:P

Kodnamnet "Loop" låter riktigt trevligt förresten. Det får de gärna behålla!

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad
Tänker bara på Loophole spelet, så nej, de får gärna döpa det till något annat.
\:\)

Davves avatar Davve
P26 Utloggad
http://spelstil.se/bilder/snalskjuts/smexloop.png
Det här behöver hända.

(Ja, Dreamcast har den snyggaste loggan som någonsin skapats.)

Redigerat av Davvepavve
2011-10-22 21:57:40

Okamis avatar Okami
Utloggad
Det vore i och för sig intressant ifall Sega och Microsoft gick ihop och gjorde en konsol tillsammans:P

「狼」

Linnéas avatar Linnéa
25 Utloggad

Davvepavve:

Fast... det är ju ingen loop ._. Är ju en spiral!

Redigerat av Linnéa
2011-10-22 22:46:43

Davves avatar Davve
P26 Utloggad

Linnéa:

Davvepavve:

Fast... det är ju ingen loop ._. Är ju en spiral!

Sant, men det är ganska närliggande i alla fall. D\:

Linnéas avatar Linnéa
25 Utloggad
Ja. :3 Och fint var det.

Pontuss avatar Pontus
Utloggad
Tja, generationen närmar väl sig sitt slut nu, så det är inte direkt någon överraskning.

Blarghs avatar Blargh
P23 Utloggad
Fast 2013 är fortfarande väldigt långt bort. Kan likaväl vara Q4 det rör sig om!
Fast det kommer helgalna nya spel som imponerar rent grafiskt på 360, så har inte bråttom.

Soon™

Pontuss avatar Pontus
Utloggad
Nej, jag håller med. Den nuvarande generationen imponerar fortfarande. Fullkomligt onödigt att göra ännu kraftfullare konsoler imo.

Davves avatar Davve
P26 Utloggad

Blargh:

helgalna

\<3

Det jag är mest intresserad av att få veta är vad Microsoft och Sony kommer skapa för nya grejer för att folk ska köpa just deras konsol. Det lär väl bli en viss ökning av konsolexklusiva spel igen (i dagsläget är ju typ allt multi, åtminstone på Xbox-sidan), men en del helt nya funktioner utanför själva spelen borde man också kunna förvänta sig.

Den här generationen fick vi achievements, onlineprofiler, avatarer, onlineaffärer, video-tjänster, Facebook- och Twitter-integration osv. Vad blir nästa steg?

Förhoppningsvis inget mer, jag vill ha en renodlad kraftig jävla spelkonsoll med en superb kontroll! Inget lull lull.

That was a close one. you were almost a Jill sandwich!

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad

ZombieHorror666:

Förhoppningsvis inget mer, jag vill ha en renodlad kraftig jävla spelkonsoll med en superb kontroll! Inget lull lull.

Appar

Seppälä:

ZombieHorror666:

Appar

Haha käft! :lol:

That was a close one. you were almost a Jill sandwich!

Davves avatar Davve
P26 Utloggad

Seppälä:

ZombieHorror666:

Appar

Ja, för min del hade de gärna fått göra något liknande Boxee Box. Eller helt enkelt bara samarbeta med Boxee och integrera den mjukvaran. Appar för Spotify, SVT Play, Headweb och annat mums redan vid release liksom.

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad

Davvepavve:

Ja, för min del hade de gärna fått göra något liknande Boxee Box. Eller helt enkelt bara samarbeta med Boxee och integrera den mjukvaran. Appar för Spotify, SVT Play, Headweb och annat mums redan vid release liksom.

Ja, speciellt för USA blir det otroligt smidigt med Netflix, Hulu och HBO samt liknande.
Den nya designen på dashboarden blir ju jävligt appvänlig.

Illusionists avatar Illusionist
Utloggad
Xbox Loop? Är det ett skämt? Loop är inte gött att säga. Xbox Poop.

Signatur

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad
French site Xboxygen is rumouring that Microsoft is to make some kind of announcement related to the next Xbox at Las Vegas tech show CES in January.

The information, according to the site, comes from a source “very close” to the company.

The story’s also rumouring that the machine is to have a hex-core CPU with 2GB of DDR3 RAM and has been in the works since 2005 – the year Xbox 360 released. AMD is to provide the GPU, according to the piece.

As previously rumoured, Xboxygen says a division called Loop is handling software development on the project, while another team, Infinity, is working on the console itself.

The site has been told to not expect a “huge announcement” with software, but rather “some information on the new console, and some of its capabilities”.

Talk of Microsoft’s next console has gathered pace in the second half of 2011, with chatter beginning in earnest around E3. EA was tipped to have started work on the machine – a story that was quickly denied – with a further two stories pinning a reveal on E3 2012.

Four Microsoft CVs turned up mentions of “Xbox next-gen” in October, with a Develop story later that month claiming Microsoft would show the console for the first time at E3 2013.

CES 2012 runs from January 10-13.

VG247

Ja, inte helt otroligt att den skulle visas upp. Men ingen release förrän 2013 då Halo 4 kommer till xbox 360 nästa jul.

Okamis avatar Okami
Utloggad
Hmm. 2GB RAM låter lite lite dock tycker jag:/
RAM verkar ju vara det som oftast klagas på, och det som folk framför allt vill ha mer av.
Vore ju lite dumt om det blir så igen några år efter att den släppts.

「狼」

Redigerat av Okami
2011-11-15 13:46:02

Forum > Microsoft > Xbox One