Forum > Microsoft > Deadly Premonition

Cjuubs avatar Cjuub
P25 Utloggad
Såg nyss pilotavsnittet av Twin Peaks (Tv-serien), man förstår verkligen var skaparen av detta spelet har fått sin inspiration från. \:P
Var nåt så sjukt lika varandra. :s

Tog för övrigt det sista kortet idag, har fyllt mitt album i spelet nu! o/

kb

StarEriks avatar StarErik
P27 Utloggad
Haha. Efter jag sett Giant Bombs endurance run så bestämde jag mig för att se Twin Peaks. Har dock inte sett andra säsongen än.

I'm not afraid of the piranha women.

Hamtoasts avatar Hamtoast
P27 Utloggad
Spelade till Episode 2 nu. Precis sett scenen med mackan som Lutger länkade i huvudinlägget =)

Måste säga att jag gillar spelet. Riktigt skön atmosfär :3

En fråga. Hur många episoder finns det? Hittils har det tagit mig 6 timmar att komma såhär långt

http://www.hamtoast.com <--- Min Fotografi

Redigerat av Hamtoast
2011-08-23 22:30:08

Cjuubs avatar Cjuub
P25 Utloggad
Superlite småspoiler för att svara på Hamtoast fråga: Det finns 7 episoder, men episoderna blir kortare ju längre man kommer. Drar man igenom storyn och gör kanske hälften av sidequesten borde spelet vara ungefär 20-25 timmar långt.

kb

Redigerat av Cjuub
2011-08-23 22:34:55

P27 Utloggad
Liag tog det väl på 18 timmar på spelträffen? Kanske inte ens det.

Cjuubs avatar Cjuub
P25 Utloggad
Han gjorde nog inte så många sidequests då?

kb

P27 Utloggad
Jaha, missade "gör kanske hälften av sidequesten". Eller... glömde... eller... \:\(

.nicks avatar .nick
24 Utloggad

Cjuub:

Såg nyss pilotavsnittet av Twin Peaks

\<3
Så bra!

Kört ca 2½h nu, underligt spel, but I like it! Skön 80-tals porrmusik också! <3

That was a close one. you were almost a Jill sandwich!

Redigerat av ZombieHorror666
2011-08-26 06:52:39

Liags avatar Liag
P24 Utloggad

MasterRolf:

15:00:00

P27 Utloggad

Liag:

MasterRolf:

15:00:00

Se där.

Har precis kommit fram till att det här inte alls är ett bra spel, det är ett skitspel! :)

Till en början kändes det bra, allmänt skum stämning osv osv. Men nu 18h in i spelet och har precis kommit till cafét efter man klarat Episod 1 så orkar jag fan inte med skiten mer. 15h my ass! Fan skippade ni varenda cutscene eller?

Alldeles för mycket dötid i spelet, det finns ju iof en möjlighet att sova, men det inte inte alltid det går att timea in den funktionen heller så då får man stå och vänta på att klockan ska ticka ändå..

Sidoquestsen är ju riktigt tråkiga och personligen tycker jag inte att man ens ska behöva kolla åt dom innan man är klar med mainstoryn. Nä, inget vidare det här. Ger upp det här spelet nu, har bättre spel i hyllan som ska spelas klart. :)

2011-10-21 17:51:00

KBs avatar KB
P24 Utloggad
Det är verkligen ett hata-eller-älska-spel, storyn blir också mycket bättre vid episod 3 enligt mig. Bara småmysigt innan dess.

ZombieHorror666:

Men nu 18h in i spelet och har precis kommit till cafét efter man klarat Episod 1

va \:\|
Klarade hela spelet på 19,5 timmar.

b

Redigerat av KB
2011-10-21 17:53:07

KB:

va :|

Förstår inte det här heller.. Jag gav det iaf en chans! :roll:

2011-10-21 17:55:09

KBs avatar KB
P24 Utloggad

ZombieHorror666:

KB:

ZombieHorror666:

Men nu 18h in i spelet och har precis kommit till cafét efter man klarat Episod 1

va \:\|

Förstår inte det här heller..

Menar du inte tidpunkten som står när du laddar din sparfil? I så fall är det vilken tid du sparade. :S

b

KB:

Menar du inte tidpunkten som står när du laddar din sparfil? I så fall är det vilken tid du sparade. :S

Njae, om det hade varit en tidpunkt jag kollat på så hade ju den inte gått upp efter varje sparning? ;)

2011-10-21 17:59:40

Seppäläs avatar Seppälä
Moderator P25 Utloggad
Det finns en klocka i spelet som visar hur många timmar som förflutit i spelet, inte den du kollar på?

Annars... Vad har du gjort?

Alla snubbar, alla snubbar vill ju vara katt

KBs avatar KB
P24 Utloggad
Otroligt i så fall, skulle aldrig kunna underhålla mig i runt 17 timmar på episod 1. \:\/
Synd att du inte gillade det dock, för det blir riktigt jävla bra under andra halvan.

b

Seppälä:

Annars... Vad har du gjort?

Jag vet inte ärligt talat, känns som om jag kollat fel som ni säger, men ändå när jag tänker efter, jag har spenderat en jävla massa timmar på spelet. Jag har ju inte dött någon gång, eller jo en gång, i början när den där yxmongot kom. Annars så har jag väl åkt runt och letat ben, och bara gjort kanske 1 eller 2 sidouppdrag och resten mainstory.

KB:

Otroligt i så fall, skulle aldrig kunna underhålla mig i runt 17 timmar på episod 1. \:\/
Synd att du inte gillade det dock, för det blir riktigt jävla bra under andra halvan.

Hm..... Jag gillar ju känslan över spelet, men det känns för långt och utdraget just nu, kanske fortsätter någon gång i framtiden, sugen på annat just nu.. :D

Amakirs avatar Amakir
P22 Utloggad
Måste skaffa det här spelet någon gång, det ser verkligen ut som ett spel i min smak.

Forum > Microsoft > Deadly Premonition