Forum > Diverse > Styrke- och konditionsträning

Tubba Blubbas avatar Tubba Blubba
P24 Utloggad
Rippetoes standardschema som han beskriver i boken. Kompletterat med pullups och så när jag väl klarar det.

Har du läst Starting Strength, för övrigt? Väldigt bra bok.

In the long run, we are all dead.

Johnnys avatar Johnny
P23 Utloggad
Jag har typ dragit mig igenom squaten och och bänkpressen. Borde ta mig igenom hela boken, snart känns det som. Fattar dock inte alltid när han beskriver musklerna och skit.

Johnnys avatar Johnny
P23 Utloggad
http://pics.kuvaton.com/kuvei/iron_grip.jpg

Pontuss avatar Pontus
Utloggad
Har funderat på att börja träna seriöst. Speciellt med tanke på att min bror nyligen börjat.

Fast jag har egentligen ingen anledning till det. Kanske blir stark och sånt, men vi lever inte på stenåldern längre och stora muskler är med andra ord ganska onödiga.

Nog för att man minsann blir het bland brudarna med det kompletta magrutepaketet. Men det känns ändå rätt meh. s:

madder sky

Redigerat av Pontus
2011-09-08 03:23:10

Sebastians avatar Sebastian
P27 Inloggad
Min kropp är sjukt envis med att jag ska se ut precis som jag gör - spinkig som fan. Vare sig jag äter flera kilo godis och dricker flera liter dricka per vecka, eller tränar 3 gånger/vecka i månader, så behåller jag min figur. \:\( motivationen att träna när det inte ger något? Noll!

Portable gaming was intended for use while on the toilet. Fact.

Helliss avatar Hellis
24 Utloggad

Link:

Min kropp är sjukt envis med att jag ska se ut precis som jag gör - spinkig som fan. Vare sig jag äter flera kilo godis och dricker flera liter dricka per vecka, eller tränar 3 gånger/vecka i månader, så behåller jag min figur. \:\( motivationen att träna när det inte ger något? Noll!

Samma här, förut så tränade jag på gym 2- 4 dagar i veckan (i en period på ungefär 3 år) men nu har jag inte tränat på ett och ett halvt år och ätit onyttigt som fan men kroppen är ungefär densamma. Visst hade man lite tydligare muskler när man tränade, men skillnaden är knappt märkbar för någon annan än mig själv.
Skinny forever yo. Som tur är så gillar min flickvän det.

Hail to the king, baby.

Åbergs avatar Åberg
P23 Utloggad

Link:

Min kropp är sjukt envis med att jag ska se ut precis som jag gör - spinkig som fan. Vare sig jag äter flera kilo godis och dricker flera liter dricka per vecka, eller tränar 3 gånger/vecka i månader, så behåller jag min figur. motivationen att träna när det inte ger något? Noll!

Det onyttiga som godis och läsk behöver inte ändra din figur då det förmodligen lägger sig i blodet och bara blir jävligt osunt. Träna och ät massa mat som kyckling, kött och allt det där, massa kolhydrater. Det och vila

Johnnys avatar Johnny
P23 Utloggad
;_; gymmet stängdes 20.00 idag ;_;

kunde inte träna

P24 Utloggad

Åberg:

Link:

Min kropp är sjukt envis med att jag ska se ut precis som jag gör - spinkig som fan. Vare sig jag äter flera kilo godis och dricker flera liter dricka per vecka, eller tränar 3 gånger/vecka i månader, så behåller jag min figur. motivationen att träna när det inte ger något? Noll!

Det onyttiga som godis och läsk behöver inte ändra din figur då det förmodligen lägger sig i blodet och bara blir jävligt osunt. Träna och ät massa mat som kyckling, kött och allt det där, massa kolhydrater. Det och vila

Biokemi på hög nivå här.

Ostbullens avatar Ostbullen
P23 Utloggad

Link:

Exakt samma här \:\/ Konditionen blir dock bättre när jag tränar. \;D

/)^3^(\

Åbergs avatar Åberg
P23 Utloggad

Tubba Blubba:

Biokemi på hög nivå här.

Ut och jogga istället Tubbis

P24 Utloggad

Åberg:

Tubba Blubba:

Biokemi på hög nivå här.

Ut och jogga istället Tubbis

Det är varken bra för mina höfter, knän eller fötter.

Johnnys avatar Johnny
P23 Utloggad
Kan du simma då Tubba? Det är ju rätt jobbigt att simma :S

NineOhNines avatar NineOhNine
F23 Utloggad
Jag brukade simma 1 km förut, två gånger i veckan. Det är faktiskt inte så jobbigt men man blir lätt uttråkad.

Före detta Korvboll aka Felicia.

P24 Utloggad

Johnny:

Kan du simma då Tubba? Det är ju rätt jobbigt att simma :S

Ja, men det är så jävla långt till närmaste bra simhall, och jag har ingen större lust att ligga och paddla runt halvnaken.

Har en crosstrainer hemma som jag skall börja använda så fort jag får i ordning mina styrketräningsanordningar.

Redigerat av Tubba Blubba
2011-09-10 13:36:59

Kurts avatar Kurt
P22 Utloggad

Johnny:

;_; gymmet stängdes 20.00 idag ;_;

kunde inte träna

Haha, jag kom på att det stänger på fredagar kl 20 här också, så jag stack typ vid 1500 och var hemma runt 1830 igår.

Korvboll:

Jag brukade simma 1 km förut, två gånger i veckan. Det är faktiskt inte så jobbigt men man blir lätt uttråkad.

Mm, anledningen till att jag slutade gå på simning, och började gymma istället. Mycket mer variation där...
Fast det är jävligt skönt att simma, faktiskt.

0

Helliss avatar Hellis
24 Utloggad
Jag överväger faktiskt att börja simma (nu när ni ändra pratade om det).
Springa är så tråkigt och jag saknar motivation till att börja gyma igen. Så det blir nog simma eller jujutsu. Eller båda delarna.

Hail to the king, baby.

Pontuss avatar Pontus
Utloggad
Simma är fett chill. Och så känner man sig inte jätteäcklig av det heller eftersom man inte känner av svettet!

Min granne som typ brukar vara med i SM i simning(i övrigt så vet jag inte så mycket om honom) tycker att jag borde börja simma. Han säger att jag har perfekt kropp för det. s:

madder sky

P24 Utloggad

Pontus:

Han säger att jag har perfekt kropp

Vilken komplimang!

Helliss avatar Hellis
24 Utloggad

Pontus:

Simma är fett chill. Och så känner man sig inte jätteäcklig av det heller eftersom man inte känner av svettet!

Min granne som typ brukar vara med i SM i simning(i övrigt så vet jag inte så mycket om honom) tycker att jag borde börja simma. Han säger att jag har perfekt kropp för det. s:

Lång och smal. Som en ål!
Och tröttnar man så kan man alltid göra som Jon sade till mig och börja nynna på Jaws-temat.

Hail to the king, baby.

Forum > Diverse > Styrke- och konditionsträning