Forum > Datorspel > Stilkraft - Minecraftserver [ONLINE]

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad

Ormpojken:

Hur bjuder man in vänner till sitt home?

/home <name> - Visit <name>'s home
/home list - Displays whose homes you can visit
/home ilist - Displays who can visit your home
/home invite <name> - Invites <name> to your house
/home uninvite <name> - Uninvites <name> to your house
/home public - Makes your house public
/home private - Makes your house private

ripped forevr seplsitl

Chims avatar Chim
P24 Utloggad
Den här omstarten av server som det pratas om nu när 1.8 kommer ut, gäller den även den här servern?
Kommer alltså allt som vi byggt att försvinna?
När händer isf detta?

Bästaste signaturen.

Jenss avatar Jens
P24 Utloggad

Chim:

Den här omstarten av server som det pratas om nu när 1.8 kommer ut, gäller den även den här servern?
När händer isf detta?

Det gäller alla servrar som vill kunna köra Minecraft 1.8, för tillfället är den planerade releasen for 1.8 den 12e Sep enlight Notch.

A.K.A Jensa, Jensa92, etc, etc... Jag är dum i huvudet!

Chims avatar Chim
P24 Utloggad

Jens:

Chim:

När händer isf detta?

Det gäller alla servrar som vill kunna köra Minecraft 1.8, för tillfället är den planerade releasen for 1.8 den 12e Sep enlight Notch.

Aha, är rätt sugen på att bygga något stort, men känns ovärt om det försvinner om några dagar.
Men får väl vänta då. \:P

Bästaste signaturen.

Jenss avatar Jens
P24 Utloggad

Chim:

Jens:

Chim:

När händer isf detta?

Aha, är rätt sugen på att bygga något stort, men känns ovärt om det försvinner om några dagar.

Samma här, därför jag är väldigt inaktiv på servern just nu. ^^,

Chims avatar Chim
P24 Utloggad

Jens:

Chim:

Jens:

Chim:

När händer isf detta?

Samma här, därför jag är väldigt inaktiv på servern just nu. ^^,

Aha, på så vis. \:P
Rätt sugen på någon stor stad i underjorden.

Bästaste signaturen.

Tycker för övrigt att hans system med patcher är helt jävla sämst. Han förstör ju för så många..

Visst, det är beta. Men han kan ju inte hålla på och kräva att man ska tvingas starta en ny server bara för att köra en ny patch, det systemet får han ju ändra snarast, annars kommer han tappa sjukt många spelare om han håller fast vid detta system även när spelet är släppt...

Detta är också en anledning till att jag inte spelar på servern, känns sjukt ovärt just nu.

That was a close one. you were almost a Jill sandwich!

Jenss avatar Jens
P24 Utloggad

ZombieHorror666:

Tycker för övrigt att hans system med patcher är helt jävla sämst. Han förstör ju för så många..

Visst, det är beta. Men han kan ju inte hålla på och kräva att man ska tvingas starta en ny server bara för att köra en ny patch, det systemet får han ju ändra snarast, annars kommer han tappa sjukt många spelare om han håller fast vid detta system även när spelet är släppt...

Detta är också en anledning till att jag inte spelar på servern, känns sjukt ovärt just nu.

Det är ju dock inte hans system med patcher som gör att man måste göra ny world.

Det beror på att dom kodat om biomgeneratorn för att kunne generera bättre maps med raviner, stora landskap, NPC villages, övergivna mines, med mera. På grund av detta kommer inte dom gamla worldesn vara kompitabla med det nya biomsystemet.

Redigerat av Jens
2011-09-08 20:41:59

KevAs avatar KevA
P21 Utloggad

ZombieHorror666:

Notch skrev på sin blogg för lääääänge sedan (Och det står säkert på hemsidan någonstans också) att man inte kan vara säker på att man kan ha kvar världarna om man vill ha allt nytt förrens spelet är färdigt. Alltså kommer han inte att göra några uppdateringar som kräver att man måste skapa en ny värld efter att det har släppts, utan kommer förmodligen att släppa det som expansioner istället.

pussy monkey weed

KevA:

Alltså kommer han inte att göra några uppdateringar som kräver att man måste skapa en ny värld efter att det har släppts, utan kommer förmodligen att släppa det som expansioner istället.

Gött! :)

That was a close one. you were almost a Jill sandwich!

Bartmans avatar Bartman
P20 Utloggad
Är det bara jag eller har nån förstört porten som går till bronyville? Nån har stoppat in massa cobblestone i porten :S

Chims avatar Chim
P24 Utloggad

Bartman:

Är det bara jag eller har nån förstört porten som går till bronyville? Nån har stoppat in massa cobblestone i porten :S

Har för mig att någon blockerade den när jag hade problem med att folk slog sönder mina saker.
Men nu har det inte hänt något sen dess, så ni kan nog öppna den igen.

Bästaste signaturen.

Ekis avatar Eki
P25 Utloggad
Ni kan nog lägga till mig med, IAmEki (tror jag...) fast jag vet inte hur mycket jag kommer vara inne.

RIP signaturer

Bartmans avatar Bartman
P20 Utloggad

Chim:

Bartman:

Har för mig att någon blockerade den när jag hade problem med att folk slog sönder mina saker.
Men nu har det inte hänt något sen dess, så ni kan nog öppna den igen.

Startade upp den igen, men någon har öppnat upp en ny vid kyrkan, så nu har vi 2 portaler.

Chims avatar Chim
P24 Utloggad
Uppdateras servern på en gång när 1.8 kommer ut?

Bästaste signaturen.

Dororos avatar Dororo
F15 Utloggad
Finns servermjukvara för 1.8 redan. Eller, pre-1.8 som det heter..

Ain't no party like a Pyongyang party

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad
Ingen idé att köra med pre-1.8.
Vi uppgraderar och bytar karta när 1.8 är släppt. \:\)

ripped forevr seplsitl

Redigerat av Woopa
2011-09-11 18:10:34

Chims avatar Chim
P24 Utloggad

Woopa:

Ingen idé att köra med pre-1.8.
Vi uppgraderar och bytar karta när 1.8 är släppt. \:\)

Men om det nu kommer ut imorgon, kommer ni då att kunna fixa så att vi kan spela 1.8 på servern på en gång? \;D

Bästaste signaturen.

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad

Chim:

Men om det nu kommer ut imorgon, kommer ni då att kunna fixa så att vi kan spela 1.8 på servern på en gång?

Uppgradera INTE till 1.8 förens vi uppdaterat servern.
För jag kommer nog inte uppgradera till 1.8 förens alla plugins funkar till 1.8. Det kan ta några dagar.

ripped forevr seplsitl

sittings avatar sitting
P25 Utloggad
kan man inte köra på 1.8 och sen när pluginsen har blivit uppdaterade att du kastar in dem då ?

Life will choke you slowly if you fear it!

Forum > Datorspel > Stilkraft - Minecraftserver [ONLINE]