Forum > Datorspel > Stilkraft - Minecraftserver [ONLINE]

KGs avatar KG
P22 Utloggad
Trevligt trevligt. \;D

EDIT: fast det fungerar inte

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Redigerat av Kåge
2011-09-02 20:20:29

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad
Har du 64-bit Windows 7?
Tror just denna .bat-filen bara funkar för Windows 7.
Sen måste man ha installerat 64-bit Java om man har Windows 7 64-bit. För standardlänken på Javas hemsida är till 32-bit, det funkar utan stora problem men är inte rätt.

Här är Java till 64-bit:
http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=52249

ripped forevr seplsitl

Redigerat av Woopa
2011-09-02 20:37:15

Chims avatar Chim
P24 Utloggad
Någon som kan förklara lite snabbt vad Spoutcraft är?

Bästaste signaturen.

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad

Chim:

Någon som kan förklara lite snabbt vad Spoutcraft är?

What is Spoutcraft?

Spoutcraft, formerly BukkitContrib SP, connects the server and client which makes most of the Spout features possible. Some things such as inventory monitoring and the server speed improvements only require the Spout server plugin. Any player can connect to a Spout enabled server; they will just miss out on the features it has to offer. Spoutcraft is optional, but using it unlocks the real features behind the Spout plugin.

Källa...

ripped forevr seplsitl

Redigerat av Woopa
2011-09-02 20:43:31

KGs avatar KG
P22 Utloggad
Jag kan starta spoutcraft och så, men sen kan jag inte joina en server. Har för övrigt 64-bit w7.

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad
Konstigt. :S

ripped forevr seplsitl

hailfaxs avatar hailfax
22 Utloggad
tjaa, kan någon vara snäll och lägga till mig på listan? nickar hailfax på minecraft :)

Johans avatar Johan
P24 Utloggad
Det står redan i säkert tre inlägg att det är jag som är mrbbqlol på servern. Du kan jö lägga till mig på listan.

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad

Johan:

Du kan jö lägga till mig på listan.

Fix'd.

ripped forevr seplsitl

Här har det skrivits mycket!!! Men jag som hade hoppats på patch nu när man kommit hem från Cypern!

That was a close one. you were almost a Jill sandwich!

sittings avatar sitting
P25 Utloggad
Lär väl komma en när som helst... hoppas jag, hörde att de skulle släppa den nya patchen i två delar.

hm just ja, ifall någon här spelar mycket minecraft själv så borde personen kolla in yogbox, en "mod" med flera olika handplockade mods i ett. Kör med det nu, gillar det starkt. Finns nya mobs, npc som man kan fixa trade med osv. Så kan man hjälpa olika byar att växa genom att ge dem resurser, rätt intressant. Dock kräver den där by moden rätt mycket av datorn, jag t.ex kör utan den just nu. När man installerar moden så får man välja vilka mods som man vill ha installerade, by moden heter Millenaire

Life will choke you slowly if you fear it!

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad
Ta sånt som inte har med servern att göra i Minecraft-tråden sitting. \;\)

ripped forevr seplsitl

sittings avatar sitting
P25 Utloggad

Woopa:

Ta sånt som inte har med servern att göra i Minecraft-tråden sitting. \;\)

åh just ja, sorry haha. typ andra gången nu jag gör misstaget =(

Billys avatar Billy
P25 Utloggad
Nu har jag donerat lite pengar \:D

Har du svärd eller?

sittings avatar sitting
P25 Utloggad
När update 1.8, och server startar om, skulle vi inte kunna ha teleport möjlighet till t.ex olika waypoints. Vet att det finns så att man kan ha 15 olika waypoints att sätta ut, t.ex så skriver man då /sethome 1 till 15 så \:\) sen teleporterar man genom att skriva /home 1 till 15, hade varit chill.

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad
Man kan ju teleportera sig med /home. Om någon bjudit in dig till hans hus. \:P

ripped forevr seplsitl

sittings avatar sitting
P25 Utloggad
jo men tänkte ifall man flera ställen, skulle vilja ha en teleport till stan och en vid mitt hem, nu får jag gå genom nether varje gång jag ska göra något i staden XD

Ostbullens avatar Ostbullen
P23 Utloggad

sitting:

jo men tänkte ifall man flera ställen, skulle vilja ha en teleport till stan och en vid mitt hem, nu får jag gå genom nether varje gång jag ska göra något i staden XD

Tycker att det e nice med the nether \:P Mindre fusk ju!

/)^3^(\

sittings avatar sitting
P25 Utloggad

Ostbullen:

sitting:

Tycker att det e nice med the nether \:P Mindre fusk ju!

jo det e nice och så, ibland så tar den en sådan tid, t.ex när jag dog vid staden hela tiden när vi spelade. Blev lite sur, hoppa fram och tillbaka genom nether för att kämpa mig ur jens källare liksom xD

Ormpojkens avatar Ormpojken
P116 Utloggad

Woopa:

Man kan ju teleportera sig med /home. Om någon bjudit in dig till hans hus. \:P

Hur bjuder man in vänner till sitt home? \:\)

ett svärd kan aldrig ha en level. aldrig.

Forum > Datorspel > Stilkraft - Minecraftserver [ONLINE]