Forum > Datorspel > Frictional Games - swedish horror

Runkis avatar Runki
22 Utloggad
http://www.gamersbook.com/repository/images/_variations/4/1/410d10fa4a4e0ac76e115527f0056c05_content_large.png?v=0

Åh yes, Frictional Games, ett team indieutvecklare som har sina rötter nere i Helsingborg. Deras verk har fångat min uppmärksamhet väldigt mycket, framför allt är det de skräckkänslor som bjuds på, men även story och spelmekanik.

Än så länge har de utvecklat tre spel (samt 2 DLC), och jobbar just nu mycket på den tredje HPL motorn. De titlar vi har är Penumbra: Overture, Penumbra: Black Plague (uttalas pläjg) och Amnesia: the Dark Descent. Trevligt tillägg har vi Penumbra: Requiem och Amnesia: Justine.

Jag har själv bara spelat Amnesia, ett väldigt fascinerande spel, där skräcken kommer mest från en själv. Jag förställer mig varje gång att något kan komma bakom hörnet och attackera en.

Sidor:
http://www.frictionalgames.com/site/
http://www.youtube.com/user/frictionalgames

Nenenenenenen?

Dororos avatar Dororo
F15 Utloggad
Varför i Nintendo? :S
Aja, de är sköna som fan, iaf.

Ain't no party like a Pyongyang party

Runkis avatar Runki
22 Utloggad
Da fuck, uppdaterade bara, för att kunna posta tråden. Ser ut som att det slog över till Nintendo då. :S

Nenenenenenen?

Woopas avatar Woopa
P25 Utloggad
Flyttad till Dator.

ripped forevr seplsitl

Ostbullens avatar Ostbullen
P23 Utloggad
Mm, Amnesia the dark descent är ett mysigt spel som jag verkligen kan rekomendera!

/)^3^(\

Amakirs avatar Amakir
P22 Utloggad
Tycker Penumbra: Black Plague är bätre än Amnesia. :D

mystemos avatar mystemo
P30 Utloggad
Amnesia är ett av mina favoritspel till PC, Penumbra spelen är också bra.
Hoppas deras nästa spel också blir ett skräckspel.

The lone man who gave his soul to gaming.

Blazes avatar Blaze
Utloggad
Har Amnesia men inte spelat... Fick dock mardrömmar natten efter att jag köpte det :S

VAR STARK SOM EN VIKING!! - Atian

P23 Utloggad

Amakir:

Tycker Penumbra: Black Plague är bätre än Amnesia. :D

Mjo bra spel men så saaatans buggigt \:\(

/)^3^(\

Isildiogos avatar Isildiogo
23 Utloggad
Minecraft räcker gott och väl som skräckspel för mig. Blir skiträdd när det hoppar fram creepers.

Not one of ya's gonna survive this!

P23 Utloggad

Isildiogo:

Minecraft räcker gott och väl som skräckspel för mig. Blir skiträdd när det hoppar fram creepers.

Någon har juh gjort första delen av amnesia i minecraft \:P

Jag hade letat upp den om jag inte hade suttit på telefonen

/)^3^(\

Chromexs avatar Chromex
P23 Utloggad
Jag såg på när festarna spelade Pnenumnbnra på Broccoli III och det verkade ju rätt bra, men Amnesia känns lite överhypat. Av det jag sett av det verkar inte alls vara speciellt läskigt eller kul.

grans avatar gran
F9 Utloggad
Amnesia är i mitt tycke mycket bättre än Penumbra stämningsmässigt, men det sistnämnda vinner nog historieberättandemässigt ändå.

Spelade genom första spelet i serien under liags uppsyn en vacker julikväll då denne var i hemmet mitt, och det andra spelade jag genom under Broccoli, vilket flertalet personer verkar ha uppmärksammat! o/

Är dock sugen på att spela genom det andra igen, för att känna av stämningen lite mer. Den blir ju liksom lite förstörd i ett stort rum med massa folk i, särskilt om man knappt hör ljudet.

För övrigt är ju Thomas Grip king. \<3

cjuub

Redigerat av gran
2011-08-13 12:19:34

Forum > Datorspel > Frictional Games - swedish horror